' busstripp

sitter på bussen på väg hem från min man nu, har precis passerat karlstad och det känns skönt att bara sitta och glida med i bussen med datorn i knät, än att köra!



kanske sista gången jag är hos prinsen ända fram tills jul nu, hoppas jag hinner dit en gång till men jag vet ju inte säkert när jag länmnar sverige än...

känns helt okej att det är 20 grader i Frankrike än, i jämförelse med de varma 6 grader det är här hemma i svealand! men jag ska minsann packa med mig dunjackan ändå, för vem vet när vintern smyger sig på?
jag måste erkänna att jag ser på denna upplevelse med både glädje och sorg. jag får en möjlighet att testa på något nytt, göra något innan jag bestämmer mig för att fortsätta min utbildning till det jobb jag antagligen ska ängna hela livet åt.
det dåliga är bara att jag riskerar mitt livs stora kärlek, klarar man av ett sånt avstånd?
jag vet att jag kommer ångra mig bittert om resan resulterar i att vi går åt varsitt håll i livet, men då är det nog bara att bita i det sura äpplet och acceptera.

jag tar såklart med min lilla dator så jag hoppas på att det finns trådlöst, men det verkar som det!


lite om familjen då:
jag ska bo hos en nyskild pappa med hans 4 barn, jag kommer antagligen att ha 4 barnen varannan vecka och endast 1 barn den andra veckan. för det verkar som den gossen vill bo hos pappan helst.
det är 3 pojkar och en flicka på åldrarna 4-10 år, vilda barn som han själv beskriver de. haha blir nog toppen ;)

de bor i ett litet samhälle som verkar riktigt mysigt, och det finns flera aupairer i området, varav en svensk? vore toppenunderbart i´så fall, stöd och kanske lite sällskap på kidsen är i skolan :)
hade tänkt att studera franska när jag är där nere men det börjar inte någon kurs förrens i januari så jag får väl försöka lära mig av barnen! då den minsta inte pratar svenska, men förstår det iaf?

herregud, vad har jag gett mig in på?
haha, men det fixar jag nog. läste ju trots allt franska i högstadiet


jaja, när jag kommer fram till hemstaden örebro blir det till att gå bort till frisören och se hur det blir när jag kommer ut därifrån! efter det är planerna antingen sanna-marken med emelie, om vi lyckas låna bil?
eller gymnastikuppvisning som kusin har, vore kul att se henne göra konster minsann. dörmma sig bort att man vore så vig ;)



besöket hos sjukgymnasten gick väl bra, var väl värre i nacken än vad jag trott. men fick övningar som jag ska försöka hålla strängt på. kanske dessa spänningar och korta muskler blir bättre !

nej blää, måste nog ladda ipoden nu med. typiskt!


måste säga att jag har vart duktig och skrivit mycket nu, jag har helt enkelt haft tid för det! arbetslös och upptagen som jag är ;) dock inte arbetslös länge till. miii


brumbrum säger bussen.

slänger nog in en bild sen på hur håret blev, beror på hur det blev iofs ;)




Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Har du tid att komma förbi någon dag så är du jätte välkommen. Jag är såå nyfiken. Franskan kommer inte vara något problem, det märkte jag när jag var där. Barn är så öppna och mycket lättare att förstå än de vuxna.

Kram!

2009-10-06 @ 20:32:37
Postat av: Louise Jedehulth

Härligt för dig tjejen att det går så bra med allt, i mitt liv händer inte mkt alls! Jag tror på att du och Jimmy kommer hålla ihop :)

2009-10-07 @ 11:09:47
Postat av: Louise

Saknar dej med gumman <3 Vad bra:) Jo allt är bra med mej med :D Gud vad kul att du kommer iväg utomlands nu :) Så glad för din skull! :D

2009-10-07 @ 21:27:59
URL: http://louisesr.blogg.se/
Postat av: julia

varfor har du inte skrivit och berattat??? GRATTIS sotnos :D :D



jag kanske har fatt en familj i usa btw hihi.



bamsepuss!!!!

2009-10-08 @ 14:23:28
URL: http://jgrankvist.blogg.se/
Postat av: linn

vad hände med USA? :O

2009-10-08 @ 15:18:32
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0