' coccinelle

NYCKELPIGOR I HELA KÖKET!
efter städerskan varit här (som förövrigt var otroligt trevlig) så var det fullt av nyckelpigor inne i köket, damen gillar ju som sagt att vädra och vipps så var odjuren här..

de sitter i taket så det är helt prickigt! UÄÄÄRK!
så nu har jag gått till anfall med insektsspray mot de små liven, bättre det än att katten äter upp de?
skulle tagit en bild men kom inte på de förrens nu och jag hoppas de är döda nu, sprutade bara medel och sen flydde ut ur rummet och stängde dörrarna!!


tog en varm skön dusch förut och det behövde jag minsann, man blir så avslappnad av det :)

kanske inte ska hämta barnen själv vid skolan idag, pappan hinner kanske i tid så vi kan hämta de ihop. så slipper vi deras tjat om att de är jobbigt att gå. 500 m eller vad kan det vara?!
idag ska L till tandläkaren så hans mamma hämtar upp honom för att ta honom dit, hoppas det går bra för lillkillen


nu ska jag gå och se om jag törs mig in i köket igen.
pusss


Kommentarer
Postat av: Carina

Grattis på födelsedagen stumpan! Ringde i morse men din mobil var avslagen....Va kul det är att läsa om hur du har det! Toppen! Tänk att det är så varmt att nyckelpigorna lever, de gör det inte i gamla Sverige minsann.Heter dom Coccinelle på franska? Det är su dem man växtfärgar med i sådana fall?!

Tänker på dig stumpan! Syrran, Pappa Saffran och jag hälsar och grattar! Kram mamma

2009-11-09 @ 17:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0