Frankrike

barnskrik och skratt kommer förgylla mina dagar här efter.
kom hit igår och det kändes inte jobbigt eller ovälkommet, jag har insett hur mycket jag behövs redan nu..

dock var resan lång och flygresan ensam, men det var inte läskigt att flyga inte :) inte när jag väl var ombord iaf :P

B (tjejen här) verkar leva för att gå limbo så klockan halv 8 imorse började det. men jag klagar inte, hon verkar inte ha något emot mig iaf !
idag har A haft fotbollsmatch som verkade gå riktgt bra som jag förstod vad han berättade :)
E är just nu på bowlingkalas men kommer strax hem.
L hade övernattning med fritids igår och det var nog tur måste jag erkänna, han är riktigt vild som det verkar! haha blir en kamp där minsann!

har varit och handlat med pappan och två barn idag med, VÄRLDENS största matbutik, skojar inte! de hade ALLT plus mycket mer. ursch för att ha 4 barn med där tänker jag bara...

efter många om och men fick vi igång på internet så nu kan jag sitta här när jag är barnfri :) som nu, pappan + BAL åkte till affären för att handla fotbollssaker och jag sitter hemma och väntar på att E ska komma hem från sitt kalas. husvakt helt enkelt ;)

juste, tror mina dagar kommer bli ganska ensamma i veckdagarna, barnen är i skolan från 8.20 till 17.30 . så jag ska se om jag får tag på de andra 2 au pairerna i området. annars får jag väl umgås med städeskan ;)

juste, mitt rum är numera samlingsrummet för alla barn. så de är lättpassade ;)

ska försöka slänga in en bild på mitt rum.
sover i en våningssäng med skrivbord under ;) men det funkar mycket bra :)
tror vi ska till ikea nästa helg och se om vi får tag på en garderob till mig också, blir kul att känna sig svensk

jag behöver väl inte ens skriva att jag har lite svårt med språket? förstår helt klart en del, men när barnen pratar med varann är jag helt väck :P


jaja, ska försöka uppdatera dagligen faktiskt för att skriva om mina dagar. om någon är intresserad?

imorrn fyller B år, blir spännande!


ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad spännande det ska bli att läsa om dina dagar i Frankrike!



Ha det bäst!

Puss

2009-11-07 @ 17:09:39
URL: http://cfk.nu
Postat av: Kusinvitamin

Åh vad roligt att läsa om detta :)

Jag är faktiskt lite avis men jag har ju gjort mitt Frankrike äventyr. Du kommer fixa detta gallant och jag vet vad du menar med varuhuset, var det Carrefour? Det som är bra är att det räcker att handla där...

Jag ser fram emot att läsa om din vardag framöver.

Ta hand om dig nu!

Stora Kramar

2009-11-07 @ 18:20:20
Postat av: monica

jag är intresserad! bra att du bloggar :)

2009-11-08 @ 13:36:51
Postat av: Sis

Åh! Vad fint och vad bra det låter. Bli inte en toffel åt barnen bara ;)

Jag tror det blir guld Anja! Stor kram

2009-11-08 @ 14:02:23
Postat av: Linnea

Jag kommer läsa! =) Hoppas du har superbäst!

2009-11-09 @ 21:49:19
URL: http://sundanceneah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0